Ara
Gümüşhane
Kapalı
5°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,5924 %0.12
49,6837 %0.14
5.757,37 % 0,19

TARAFGİRLİK

YAYINLAMA:
Sözlük anlamı yanlı olan, taraf tutan, sübjektiflikten yana olan anlamlarına gelen son yılların modası, çağımızın en büyük toplumsal hastalığı olan Tarafgirlik, kendini başta siyaset olmak üzere, ailede, dinde, sporda, cemaatte, cemiyette v.b birçok yerde belli etmektedir. Kavgaların, kırgınlıkların, ötekileştirmelerin, yanlış kararların, biten dostlukların, haksızlıkların tamamının temelinde tarafgirlik yatar. Benden olanın iyi diğerlerinin kötü olduğu, hakkın hakkı olmasa bile kendinden olana verildiği, kendinden olanın yanlışının görülmediği, başkasının ufak bir hatasının bile devleştirildiği bir bataklıktır.

Üstadı bile siyasetten soğutan tarafgirlik, kendine yakın olan bir düşüncenin hiçbir hatasını görmemek onun hatalarına göz kapamak ve rakip olarak gördüğünün hatalarına odaklanmaktır. Tarafgirlik aklın iptal olması, vicdanın susması ve vicdanın sesinin kısılmasıdır. Tarafgirlik insanın ihlasının bitmesidir. Çünkü tarafgir bir insan hakkın hatırını değil her zaman kendinden olanın yandaş diye tabir ettiğinin hatırını düşünür. Tarafgir insan başkasının ne emeğini düşünür ne de çilesini onun için önemli olan tek bir şey vardır o da; kendi cemaatinden olanın hakkı olmasa bile başkasının elindeki hakkı alabilmesidir.

Tarafgir şahıslar kendi dünya görüşleri ile aynı görüşü paylaşan ya da aynı cemaate mensup insanlara haksızlık yapılmadığı müddetçe susar başka haksızlıklarla ilgilenmezler. Fakat haksızlık kendi düşüncelerinden olanlara yapıldığında ya da kendi cemaatlerinden olanlara sıçradığında var güçleri ile haykırırlar. Her fırsatta dile getirdikleri peygamber efendimizin “Haksızlıklar karşısında susan dilsiz şeytandır” sözünü hiç akıllarına getirmez günün gereklerine göre yeniden yorumlamaya çalışırlar.
Tarafgir insan aslında en büyük kötülüğü kendine ve yakınlara veren insandır. Kendinden olanın yanlışını bile doğru görmeyi kendine kabullendiren tarafgirler başta kendileri olmak üzere çevrelerindeki yakınlarının da yanlışlar batağına sürüklenmesine neden olurlar. Bir düşünür ne güzel söylemiş: “Herkesin yüce taraflarını tutmak, ama zaaflarını da görmek gerekir.” Her insanın belleğinde mutlaka bulundurması gereken bir söz. Doğruyu bulabilmemiz, birbirimizi anlayabilmemiz ya da birbirimizi sevebilmemiz için en çok ihtiyacımızın bu sözde saklı olduğuna inanıyorum.

Tarafgirlik aslında kişinin nefsine duyduğu sevginin nefsinin hep en önde olmasının bir gayesidir. Kendi sevdiklerinin her şeyini haklı görme çabasıdır. Oysa seven sevdiğine zarar vermek istemez. Ama tarafgirler farkında olmadan doğru düşünebilmenin kapılarını her tarafa kapattıklarından bunu göremezler. Bir düşünürün sözleri ile yazıma son veriyorum:

“Kızdığı insanın hep aleyhine, tuttuğunun da hep lehine konuşmak ağır vebal getirir”.

Sağlıcakla Kalın…
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *