Gümüşhane
Az bulutlu
13°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,5236 %0.02
52,9408 %0.09
5.959,81 % -0,34
Medeniyet mi, Görgü mü, Ahlak mı? Adını Siz Koyun...

Medeniyet mi, Görgü mü, Ahlak mı? Adını Siz Koyun...

YAYINLAMA:
Yaz geldi...
 
Sıcak havalarla birlikte insanlar balkonlarına çıkıyor, kapılarını ve pencerelerini açıyor. Günün yorgunluğunu atmak, birkaç saat huzur içinde dinlenmek ve uyuyabilmek istiyor. Ancak ne yazık ki artık birçok mahallede bunu başarmak neredeyse imkânsız hale geldi.
 
Çünkü bazı insanlar özgürlüğü, başkalarının huzurunu hiçe saymak olarak görüyor.
 
Gecenin bir yarısı...
 
İnsanlar uyurken, hastalar dinlenmeye çalışırken, sabah işe gidecek vatandaşlar ertesi günün hazırlığını yaparken, sınava hazırlanan gençler ders çalışırken ve çocuklar uykularındayken; birileri egzoz sesleriyle sokakları inletiyor, birileri araçlarında müziğin sesini sonuna kadar açıyor, birileri ise gece yarısını çoktan geçmiş olmasına rağmen yüksek sesli sohbetleri, kahkahaları ve taşkınlıklarıyla çevresindekileri rahatsız etmeye devam ediyor.
 
Eğlenmek elbette herkesin hakkıdır.
 
Ancak başkalarının huzurunu gasp ederek yapılan eğlencenin adı özgürlük değildir.
 
Bu yapılanın adı ne özgürlüktür ne de eğlencedir.
 
Bunun adı düpedüz saygısızlıktır.
 
Sorun bununla da sınırlı değil.
 
24 saat açık bazı işletmelerin önünde gece yarısından sonra bile bitmek bilmeyen kahkahalar, yüksek sesli sohbetler, bağırışlar ve zaman zaman kavgalar yaşanıyor. Mahalle aralarında yankılanan bu gürültüler, yüzlerce insanın dinlenme hakkını elinden alıyor.
 
Asıl düşündürücü olan ise tüm bunların artık sıradanlaşmasıdır.
 
Şikâyet eden çok...
 
Rahatsız olan çok...
 
Ama denetim yok denecek kadar az.
 
Kurallar varsa uygulanmalı, cezalar varsa caydırıcı olmalıdır. Çünkü mesele yalnızca gürültü değildir. Mesele, birlikte yaşama kültürünün aşınmasıdır. Mesele, insanların birbirine duyduğu saygının her geçen gün biraz daha azalmasıdır.
 
Medeniyet yüksek binalar yapmak değildir.
 
Medeniyet son model araçlara binmek de değildir.
 
Medeniyet; gece yarısı binlerce insanın dinlenmeye çalıştığını bilip sesini kısmaktır.
 
Medeniyet; "Ben istediğimi yaparım" anlayışı değil, "Başkalarını rahatsız ediyor muyum?" sorusunu kendine sorabilmektir.
 
Çünkü insanı insan yapan ne sahip olduğu imkânlardır, ne kullandığı araçlar, ne de çevresine kendini ne kadar duyurabildiğidir.
 
İnsanı insan yapan, başkasının hakkına gösterdiği saygıdır.
 
Toplum içinde yaşamanın en temel kuralı da budur: Kendi özgürlüğünü yaşarken başkasının huzurunu elinden almamak.
 
Bu yüzden mesele sadece gürültü değildir.
 
Mesele karakterdir.
 
Mesele vicdandır.
 
Mesele, birlikte yaşamayı öğrenip öğrenemediğimizdir.
 
Çünkü saygının olmadığı yerde ne görgü kalır, ne ahlak, ne de medeniyet.
 
Ve ne yazık ki bugün asıl eksikliğini hissettiğimiz şey de tam olarak budur.
 
Adına ahlak mı dersiniz?
 
Görgü mü dersiniz?
 
Medeniyet mi dersiniz?
 
Artık adını siz koyun...
Son Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız