Ara
Gümüşhane
Hafif kar yağışlı
-4°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,9259 %0.13
50,6303 %-0.18
6.250,52 % 1,29
TURİZM VE YEŞİL YOL

TURİZM VE YEŞİL YOL

YAYINLAMA:
Bacasız fabrika olarak nitelenen Turizm dinlenmek, gezmek ve tanımak gibi amaçlarla yaşanılan yerlerin dışına yapılan gezi olarak tanımlanıyor.

Gezmek, görmek, birazda hava atmak adına bireylerin uzun süredir kıyıları (deniz) tercih ettikleri bilinen gerçeklerdendir.

Ne var ki deniz sefasından doyuma ulaşan gezginlerin artık yaylalara, tırmanışlara, ören yerlerine kısaca doğaya yönelik olarak kulvar değiştirmiş olmaları turizme yeni bir boyutun kazandırıldığının habercisi olarak nitelendiriliyor.

Bu manada Samsun’da başlayıp Karadeniz sıradağlarının doruklarından geçecek olan “Yeşil Yol” ile yaylalarımız, mağaralarımız, ören yerlerimiz gezilip görülecek, bu bitmez, tükenmez doğa harikası yerler nihayet bir farkındalık olarak turizmdeki yerini almış olacaktır.

Doğu Karadeniz’in alternatif Turizm açısından büyük bir potansiyele sahip olduğu, özellikle Körfez Ülkelerinden gelecek olan katma değeri çok yüksek turizmle daha büyük bir değer kazanacağı yetkililerce ifade ediliyor.

440 Km’si İlimiz sınırları içinde olan 1600 Km uzunluğundaki güzergahın bitirilmesi halinde orta vadede uluslararası bir marka haline gelmesine kesin gözüyle bakılıyor. Yolun büyük bir maliyet getirecek olan bakımı ise ayrı bir projeyi gerektiriyor.

Bu haliyle Doğu Karadeniz bölgesi sadece yolları ile değil, konaklama tesisleri, ticari alanları ve hizmet sektörleri ile birlikte geleceğin cazibe merkezi olacaktır.

Yazımızı yarın Artvin’de yapılacak olan “Türk Medyası AB yolunda” toplantısı ile ilintili kılacak olursak diyebiliriz ki; AB Turizme çok önem veriyor. Ciddi adımlar atıyor. Gelen misafirlerin çoğu AB’den. Türk Turizmi bu gelişmeleri yakından takip ederek, AB Turizm politikalarına uyum sağlamak için bir farkındalık ortaya koymalıdır.
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *