Ara
Gümüşhane
Kapalı
2°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7078 %0.01
50,2018 %0.06
5.909,06 % 0,12

EĞİTİMDE DİJİTAL GERÇEK

YAYINLAMA:

Bir çoğunuz e-kitapları duymuşsunuzdur. Her ne kadar basılı bir kitabın kokusunu almadan kitap okuduğum hissine kapılamasam da varlığını inkâr edemeyeceğim bir gerçek bu. İşte basılı kitapların e-kitaplara dönüştürülmesi dijitalleşmeye verilebilecek en basit örnektir. Günümüzde bilginin dijital olarak işlenmesi ve saklanması daha kolay olduğundan dijitalleşme de yaygın hale gelmektedir.

Yaşadığımız dönemin en belirgin özelliği her bireyin bilgisayar/akıllı telefon sahibi olması, çok sayıda yeni bilginin hızlı bir şekilde üretilmesi ve internetin kolay ulaşılabilir hale gelmesi ile bu bilgilerin çok geniş kitlelere ulaşmasıdır. Bu sebeple çocuklarımızı, teknoloji ve dijitalleşmeyi inkâr ederek yetiştirmek günümüzde artık olanaksızdır. Bu durum, dijital araçların dilini keşfederek, yaparak-yaşayarak öğrenen, çoklu işlemler yapabilen bir kuşak oluşturmuştur. Dijital nesil olarak da tabir edilen bu nesil; farklı öğrenme, çalışma, oynama, eğlenme ve sosyalleşme biçimiyle ve günlük yaşamlarında dijital teknolojiler eşliğinde, internetin hayatlarında önemli ölçüde yer bulmasıyla önceki nesillerden ayrılıyor. Dolaysıyla bu neslin eğitim anlayışı da genel/ geleneksel eğitim yaklaşımından farklılaşıyor.  

Toplumun ilerlemesi, kalkınmanın hızlandırılması, sürdürülebilir büyümenin gerçekleşmesinde şüphe yok ki eğitimin apayrı ve vazgeçilmez yeri ve önemi bulunmaktadır. Eğitimin bu eşsiz rolünü üstün bir şekilde yerine getirebilmesi ise, bu alanda etkin ve köklü kamu politikalarının belirlenip duyarlı ve ısrarlı bir şekilde yaşama geçirilmesine bağlıdır. Türkiye, bu konuda henüz istenen noktaya varamamış olsa da, bir takım projeler ve girişimlerle ilerlemeye çalışmaktadır. Bunların başında bir kamu politikası uygulaması olarak “Fırsatları Artırma Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH)” Projesi ve “Eğitim Bilişim Ağı (EBA)” gelmektedir.

Muhataplarımız(öğrenciler) bizden, biz değerli öğretmenlerinden, “Web aracılığıyla içerik paylaşımını, web 2.0 araçlarını vb. yöntemlerle zenginleştirilmiş bir eğitimi bekliyorlar. O halde eğitim camiası olarak hep birlikte bu sorunların üstesinden gelelim. Biz öğretmenlerin ve eğiticilerin sahip olması gereken dijital beceri ve yeterlilikleri gözden geçirmeyi artık bir gereklilik olarak görmeli ve pedagojiden uzaklaşmadan dijital teknolojiye geçişi başarıyla sağlamalıyız. Ufuktaki büyük sorunların farkında olmalı bu bağlamda meslek öncesi, meslek içi ve akademik eğitim alanlarında stratejiler oluşturmalıyız.

Pandemi elbet bir gün bitecek. Peki ya dijital gerçeği görmezden gelip kara tahta başına geri mi döneceğiz? Hayır! Bu gerçek artık eğitimimizin vazgeçilmez bir parçası…

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *