Ara
Gümüşhane
Açık
-3°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7259 %0.07
50,0662 %-0.28
5.935,22 % 0,43
Gümüşhane Haberleri Gümüşhane Yeni Zigana Tüneli Programa Girmeyi Bekliyor

Yeni Zigana Tüneli Programa Girmeyi Bekliyor

Doğu Karadeniz’i Anadolu’ya bağlayan en önemli geçişlerden Zigana dağına yapımı planlanan yeni Zigana tüneli bitirildiğinde Türkiye’nin en uzun tüplü tüneli olacak. Yeni Zigana Tünelinin ihale edilebilmesi için Kalkınma Bakanlığının programına girmesi bekleniyor.

139
Gösterim
3 Dakika
Okunma Süresi
Doğu Karadeniz’i Anadolu’ya bağlayan en önemli geçişlerden Zigana dağına yapımı planlanan yeni Zigana tüneli bitirildiğinde Türkiye’nin en uzun tüplü tüneli olacak. Yeni Zigana Tünelinin ihale edilebilmesi için Kalkınma Bakanlığının programına girmesi bekleniyor.

Karayolları Trabzon 10. Bölge Müdürü Selahattin Bayramçavuş, Yeni Zigana Tüneli Projesi’nin hazır olduğunu belirterek, ihale edilebilmesi için Kalkınma Bakanlığı’nın yatırım programına alınması gerektiğini söyledi. 

Gümüşhane sınırları içerisinde yer alan ve uluslararası ulaşımın önemli noktalarından olan Zigana Dağı’na yapılması planlanan Yeni Zigana Tüneli Projesi’nin ne zaman ihale edileceği ile ilgili gazetecilerin sorularını cevaplandıran Bayramçavuş, ihale süreciyle ilgili hazırlıklara başladıklarını söyledi.

“KAR VE KIŞI TAMAMEN BERTARAF EDECEK TÜNEL 4 YILDA KENDİNİ AMORTİ EDECEK”

Toplam uzunluğu 13 kilometre olacak Yeni Zigana Tünelinin Türkiye’de kapalı tünel olarak en uzun olan tünel olacağını kaydeden Bayramçavuş, “Karahava deresinden girişi yapılacak. İklimin değiştiği, ikilimin en iyi olduğu gölgelerden giriyor ve tamamen karı, kışı bertaraf ediyor. İdeal ve fizibıl bir tünel. Yaklaşık 4 yıl gibi bir sürede kendini amorti edecek. Projesini tamamladık. Bizde şuanda bekliyoruz. Eğer Kalkınma Bakanlığı bunu programa alırsa hemen ihale edeceğiz. İnşallah en kısa sürerde gerçekleştir yapımı. Projesi her şeyiyle hazır. Tüm raporlar genel müdürlüğümüze teslim edildi. Biz ihale süreciyle ilgili hazırlıklarımıza başladık. Yatırım programına girmesi gerekiyor. Çok maliyetli bir proje. Bakanlık bu projeyi programa alacak. Kısa bir sürede alacağını umuyoruz.” dedi.

“ÇEVRE YOLU 2 YILDA BİTİRİLECEK”

Gümüşhane’nin en önemli karayolu yatırımlarından olan Çevre Yolu ile ilgili de bilgi veren Bayramçavuş, Çevre Yolu’nun kamulaştırma sorunlarının çözümü halinde 2 yılda bitirileceğini kaydetti.

“PATLATMALARIN EVLERE ZARAR VERMEYECEĞİNE DAİR ÜNİVERSİTEDEN RAPOR ALDIK”

Hasanbey Mahallesi’nden geçecek olan tünellerde yapılacak çalışmaların söz konusu alanda bulunan evlere zarar vermeyeceğini belirten Bayramçavuş, “Gümüşhane şehir geçişinde yapılacak olan tünellerle ilgili hem ateşleme ünitelerini temin ettiğimiz firma kapsamında hem de işi yürüten firmamın kapsamında konuyla ilgili burada yapacağımız ateşleme patenleri ile ilgili Gümüşhane Üniversitesi’ne bir araştırma yaptırdık. Sadece evlerle ilgili değil, tarihi binalarla ilgili de çalışma yaptık. Yapılacak olan ateşleme ile sadece betonarme yapılarak değil tarihi eser vasfındaki yığma yapılara da zarar vermemesi için çalışma yaptık. Üniversitemizin verdiği raporda tünel çalışmasının bölgedeki evlere herhangi bir zarar vermeyeceği yönünde rapor aldık. Bizde bu rapor çerçevesinde çalışmalarımızı yürüteceğiz. Çevre yolunu 2 yıl gibi bir sürede bitireceğiz. Kamulaştırma sorunlarımız var. Eğer bu sorunların çözümü için vatandaşlarımız bize yardımcı olursa projede herhangi bir aksaklık yaşanmayacak.” ifadelerine yer verdi.
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *