Ara
Gümüşhane
Açık
0°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7202 %-0.02
50,1919 %-0.01
5.960,38 % -0,05

Türkiyede Mühendislik Eğitimi

YAYINLAMA:
“ Mühendislik okulda öğretibilecek bir meslek değildir. 4 yıllık bir mühendislik eğitimi programı içinde, ne inşaat mühendisliğini, ne elektrik mühendisliğini , ne de başka bir mühendisliği öğretemezsiniz. Ancak, mühendis olabilmek için gerekli alt yapının bazı temel, bazı kritik elamanlarını oluşturup yerleştirebilirsiniz. Mühendis, ancak mesleğin içinde pişerek olunur. O nedenle, her ne kadar diplomanın üstünde, üniversiteyi bitiren gencin mühendis olduğu yazıyorsa da, benim ölçülerime göre, o genç, mühendis falan olamamıştır. Olsa olsa, mühendis adayı olmuştur. Mühendis olabilmesi için meslekte pişmesi, kendi kendini mühendis haline getirmesi gerekmektedir.”

Prof. Dr. Tuğrul Tankut

Yazıma başlamadan önce bu önemli tespiti sizlerle paylaşmak istedim.

Türkiye’de mühendislik eğitimi olması gereken düzeyde mi ?

Son yaşanan Van depreminin sonuçları neticesinde acı gerçeklerle yüzleşmiş durumdayız. Peki neden bu durum bilindiği halde harekete geçilmek için acı olaylar yaşamamız gerekiyor  ve hala neden  ders almıyoruz ?  Yıllar öncesinde yapılan önemli tespitler neden göz ardı ediliyor ?

Türkiye’de her  şehirde üniversite kurulması yerine önce mevcut olan üniversitelerin kalitesi arttırılmalıydı ve gereken araştırma gelirştirme çalışmaları için alt yapı sunulması gerekirdi. Ülkemizde bu düzeyde olan üniversite sayısı  bir elin parmaklarını geçmez. Bu gerçekler neticesinde üniversitelerden yeni mezun olmuş mühendisin ne ölçüde mühendis olduğu sorgulanmalı. Peki bu eğitim sisteminde neler yapılması gerekiyor?  Başlıca mühendislik fakülteleri diğer fakültelerden bağımsız olmalı, gereken şantiye ve tetkik imkanlarının sunulması gerekir. Bu sayede öğrenciyken mühendislik hakkında teknik bilgilerin uygulama noktasında ve öğrenme noktasında büyük bir ölçüde yol alınmış olur. Aynı  süreçte analiz, sentez ve tasarım becerileride kazanılmış olur. İlgili kurumlarda bu husus hakkında gerekli birimler kurulmalı, detaylı incelemeler yapılmalı ve gerçek anlamda eğitim-öğretim düzeyine ulaşılmalıdır. Bu toplumun yetiştirmiş olduğu ve hala günümüz teknolojisiyle yapılamayan eserler sunmuş olan Mimar Sinan’ın torunları olan bizler eğitim sistemindeki eksikliklerin birer kurbanlarıyız. Bu aksaklıkların giderilmesiyle bir mühendislik öğrencisi olarak ülkemizin ve geleceğin mimarları olacak güce ve kudrete sahip bir nesil olduğumuza inanıyorum.  

Rahmetli Sakıp Sabancı’nın ifadesi ile, “Günümüzde bir meslek adamı, her konuda bir şeyler bilmeli ve fakat bir konuda da yapabilir olmalıdır.”

    BİLMEK ≠ YAPABİLMEK

Saygılarımla.
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *