Ara
Gümüşhane
Açık
15°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
40,0514 %0.03
46,9841 %-0.05
4.240,61 % -0,23
GÜMÜŞHANE’DE TRAFİK SORUNLARI

GÜMÜŞHANE’DE TRAFİK SORUNLARI

YAYINLAMA:

Değerli dostlar; bugünden itibaren her hafta Salı günleri, ilimizdeki ve ülkemizdeki güncel olayları, “ADALET MERCEĞİ” adını verdiğimiz köşemizde, hukuki açıdan da ele alarak inceleyeceğiz. Sizler de rahatsız olduğunuz konu ve olayları bizlere yazarsanız, incelememiz daha etkili olur düşüncesindeyiz. İlk olarak ilimizdeki Trafik sorunlarını mercek altına almayı düşündük. 

TRAFİK KONTROLLERİ VE CEZALARI CAN YAKIYOR !!!

Gümüşhane’de Trafik kontrollerinin çok sıkı ve park cezalarının aşırı olması insanımızı bunaltan bir hale geldi. Şehir içerisinde, kısa süreli olarak aracını ikinci şeride park eden kişilere sürekli usulsüz park cezası verilmektedir. Ürün dağıtan ve bu nedenle azami 10 dakika kalacak araçlar bile defalarca ceza yemektedirler. Sürücülerin bu yüzden şehir içerisine girmemeye çalışması esnafı da zarara uğratmaktadır. Ayrıca şehrin her iki yönünde bazen aynı günde 4 yerde kontroller olmaktadır. Komşumuz Trabzon’da hiç kontrole rastlamayışımız, ayda iki kez araçla gittiğim Ankara yolunda, bazen 1 bazen 2 kontrole denk geldiğimiz dikkate alındığında, bizdekinin aşırı olduğu açıktır. Bu sorunu yerel seçimler öncesi baro ziyaretinde, milletvekilimiz sayın Celalettin Köse’ye ilettiğimizde, sayın vekilin vali beyle yanımızda konuşmasından sonra, ilginçtir ki kontroller daha da artmıştı. Aynı durum Baro Başkanımızın basın açıklamasından sonra da olmuştu. 

Gümüşhane halkı devletini ve polisini sever. Eminiz ki poliste bu durumdan rahatsız. Sorun yukarıdan çözülmelidir. 

Trafik kontrolü yapılmasına karşı değiliz. Ama bu kontroller, Trabzon’da Van’da ya da Mersin’de ne kadarsa bizde de o kadar olmalı. Aksi halde insanımızda “biz sahipsizmiyiz” algısı oluşmasına sebep oluyor. Gelinen aşamada sorun adeta kangren halini almıştır. Artık yapılacak tek iş  kaldığı kanaatindeyiz. Yetkililerimizce bu durum çözülmezse, TÜM GÜMÜŞHANELİ TOPLU OLARAK CİMER’E YAZI YAZACAĞIZ. Yazı metnini bu sütunlardan paylaşacağız. 

TRAFİK IŞIKLARININ OLDUĞU YERDE IŞIĞA GÖRE HAREKET EDİLİR !!!

Karayolları Trafik Kanunu (KTK) m. 74 gereğince “Sürücüler, görevli bir kişi veya ışıklı trafik işareti bulunmayan ancak trafik işareti veya levhalarıyla belirlenmiş kavşak giriş ve çıkışları ile yaya veya okul geçitlerine yaklaşırken yavaşlamak, varsa buralardan geçen veya geçmek üzere bulunan yayalara durarak ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar.” 

Bu husus “öncelik yayanın, öncelik hayatın” sloganı ile uygulamaya konulmuştur.  Yaya önceliği kesinlikle doğru olmakla beraber, kanunu dikkatle incelediğimizde trafik ışıklarının olduğu yerde, ışığa göre hareket edilmesinin şart olduğu ortaya çıkmaktadır.  

Gümüşhane’de transit cadde üzerindeki belediye karşısı, Karşıyaka ve Bağlarbaşı mahallesindeki ışıklarda, yayaların ışığa bakmadan, öncelik yayanın düşüncesi ile, doğrudan yola çıktıklarını defalarca görmekteyiz. 

Aynı durum üstgeçitlerin olduğu yerde yayaların alttan geçmelerinde de görülmektedir. Oysa KTK Yönetmeliği m.138 gereğince yayalar 100 m. mesafeye kadar alt veya üst geçit varsa, geçitten geçmek zorundadırlar. Aksine hareket yayanın hayatını ve trafik güvenliğini  tehlikeye attığı gibi, kaza anında yayayı KTK Yönetmeliği m.157/5 gereğince asli kusurlu hale getirmektedir. 

İnsan hayatı her şeyin üzerindedir. 

Herhangi bir kazaya maruz kalınmaması için, emniyetimizin buralarda eğitici uygulama yapması, KTK m.5 ve KTK Yönetmeliği m.169 gereğince zorunlu bir görevdir. 

YAYA KALDIRLARININ HER İKİ YÖNÜNDEKİ SON ÇİZGİ YERİNE YUVARLAK ÇİZİMİ !!!

Yaya geçitlerine yaklaşan sürücüler için en büyük sorun, orada bekleyen yayanın karşıya geçmek için mi yoksa araç beklediği için mi durduğunu anlayamamasıdır. Özellikle Orman İşletme altındaki geçitte bu durum kamera nedeniyle daha da zorlaşmaktadır. Sürücü, kenarda bekleyenin durumunu anlayabilmek için, adeta fal açmaktadır. Oysa, dünyada düşünülen yeni sistemde olduğu gibi, yaya kaldırımının iki tarafında da son çizgi yuvarlak olsa ve geçmek isteyen yaya bu yuvarlak üzerinde dursa sorun tamamen giderilecektir. Ayrıca böyle bir uygulama, insanımızın sağlığını doğrudan ilgilendirdiği gibi, Türkiye’de ilk olacağı için, örnek olarak dikkat çekecektir. 

Mutlu bir hafta dileklerimle, rabbime emanet olunuz…

Av. Ali Haydar DERELİ

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *