Ara
Gümüşhane
Kapalı
-0°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7063 %0
50,2579 %0.02
5.912,87 % 0,06

YA OKULLAR KAPATILSIN YA DERSHANELER

YAYINLAMA:
Ortaöğretim, yani liseler ne için vardır?

Bu öğretim döneminde amaç bireylerin yeryüzünde meşguliyetlerini, toplumsal statülerini, gelir düzeylerinin belirleyecek olan meslek seçimleri için gerekli temel eğitimi vermektir.

Meslek okulları daha ayrıntılı ve daha somut olarak erken seçilen bir meslek üzerine gerekli eğitimi verir. Bu alanda da yine uzman, nitelikli kişiler yetişmesine basamak olup, yükseköğrenime bireyler hazırlar.

Önce meslek okullarını konuşalım. Ülkemizde meslek okullarını insanlara müstakil bir meslek kazandıramıyor. İş hayatına gerekli katkıyı yapıp kalifiye adam yetiştiremiyor. İddia ediyorum sadece insanlar ortalıkta gezmesin bir meşguliyetleri olsun diye bu okullar bu vaziyette açık tutuluyor. Aksaklıklar görmezden geliniyor.

Bu okullar öğrencisini atıl kapasite gördüğünden Üniversite eğitimini onlar adına Ütopya yada istisna görüyor. Bunda kim asli suçlu ise tam onu kastediyor onun yüzüne söylüyorum. Masumlar istisna!

Geçelim meslek okulları dışında kalan asli işi yükseköğrenime birey arzı olan (öyle kabul edilen) okullara. Bu okullarda da gerekli eğitim verilmediğinden Dershane denen kurumlar zuhur etmiştir. Dershaneler yerden bitmedi. Yada Cumhuriyetle beraber kurulmadı.

Asli sorumlu katiyen okullar değildir. Yıllarca gereksiz tekrarlarla kafa karıştıran, mesleğini, kendi dilini, kavrayamamış bireylere gavur dilini dayatan müfredat ve siyaset asıl suçludur.

Ha bir de şunu bilelim herkes SINAV ODAKLI konuşuyor. Kalifiye bilgi vermediğimiz öğrencilerimizi yarıştırıyoruz. Öğrencilerde EKSİĞİNİ DERSHANEDEN GİDERİP sınava giriyor.

Gerçekten dershaneler eğitim sistemimiz içinde fazlalıktır. Âmâ sorumlulara düşen önce bunun illetini(sebebini)yok etmektir. Sonuca ne kadar ateş ederseniz edin, yanlış hedefi vurursunuz.

İçinde insan olan hiçbirşeyi intikam malzemesi görmeyelim. Gerçek adımlar atalım.

Bunun için tüm eksikleri giderecek bir seferberlik başlatılmalı. Müfredat gözden geçirilmeli, ayıklanmalı, daha net, adil ve seçici bir sınav getirilmeli. Öğretmenlerimiz daha net daha aktif zamanlı bu projeye dahil olmalı. Dershaneleri kapatma kararı kadar radikal olmayacak bu hamleleri yapıp eğitim sistemini baştan düzenlersek her şey farklı olacak. Dershaneler zaten Okul-Birey –Sınav denkleminden çıkacaktır.

Ama herşey aynı durup dershaneler aradan çıkacaksa zaten eğitimin tüm kalitesizliği gözler önüne serilecektir. Bunu düzenleyici adımları atıp sistemi başlatıp dershaneleri aradan çıkaralım. Bu radikal adımı çok kısa sürede Siyasi otorite yapabilir.

Ama bunu yapmayacaksak tüm okulları kapatıp öğrencileri DERSHANEYE YAZDIRALIM.  

Vesselam…
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *