Ara
Gümüşhane
Parçalı bulutlu
-1°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7326 %0.04
50,3508 %0.15
5.910,54 % 0,01
NASIL BELEDİYE BAŞKAN ADAYI?

NASIL BELEDİYE BAŞKAN ADAYI?

YAYINLAMA:

Ülkemiz bir yandan 31 Mart 2024 Pazar günü yapılacak yerel seçimlere doğru hızla giderken diğer yandan demokrasimizin asıl unsurları olan siyasi partilerde aday belirleme çalışmaları aynı hızla devam ediyor.

Partiler “seçimi kazanacak” adayı bulmak için; ön seçim, anket ya da temayül yoklaması yaparak en doğru kararı verebilecekler mi bunu zaman gösterecek.

En başta söyleyelim ortalıkta anketçi diye dolaşanların sicili bozuk zaten.

Onların dediklerine seçmenin bu saatten sonra kulak asmayacağını düşünüyoruz.

Her seçim sonu yayımladıkları “anketlerin “ hemen hemen tam tersi olduğunu herkes biliyor.

“Temayül” yoklamaları ise kapalı kutu.

Kimse içinde ne olduğunu bilmiyor.

Bu şekilde delegelerin “gazı” alınıyor desek yeridir.

Hatta birçok siyasi yorumculara göre “dostlar alış verişte görsün” kabilinden yapılan yoklamalar olarak görülüyor.

Neticede aday belirleme serüveni parti üst yönetiminin iki dudağının arasında.

Ortak kanaat şu ki noter huzurunda yapılmayan, şeffaflığı tartışılan anketlerin, temayül yoklamalarının seçmen nazarında güvenirliliği yok!

Bu sebeple gerek milletvekili ve gerekse belediye başkan adaylarını belirlemede ki demokrasi uygulamalarımız henüz istenilen düzeye gelmiş değil.

Parti içi demokrasi, şeffaflık, siyasi partiler kanunu her seçim döneminde “değişmesi gerekiyor” diye günlerce tartışılır ancak seçimler geçince gündemden çıkar. Taki bir sonraki seçime kadar…

Aklıma geldi.

%10 Seçim barajı da yıllarca tartışıldı!

En son yapılan düzenleme ile bir miktar aşağıya çekildi.

Yeterli mi elbette değil.

***

Neyse biz asıl yazmak istediğimiz konuya gelelim.

Yerel seçimde gerek kişisel ve gerekse sosyal anlamda nasıl bir belediye başkanı istiyoruz?

Yâda belediye başkanı olacak kişide hangi özellikler olmalı diye sorabiliriz.

Geçen gün bir arkadaşımla bu konu üzerinde sohbet ederken bu konuda yazı yazmamı istedi.

Belediye Başkanı ile yakından ilintili olan ülkemizin en önemli konusu “deprem” gerçeği.

Bununla başlayalım.

Depremde binlerce insanımızı kaybediyoruz.

Dolayısıyla Belediye Başkanlığına talip olacak kişide bu gerçek birinci öncelik olmalı!

Önceliği deprem olmayan adaya oy yok diyelim!

Başkan olacak kişi ne olursa olsun seçimi kaybetme pahasına bile olsa kenti imar yönünden ranta kurban etmemeli!

Gittiğimiz bazı kentlerde görüyoruz! Çarpık yapılar adeta şehrin kalbine hançer gibi saplanmış.

Bu konu, biraz da mesleğimiz gereği o yapıları gördükçe içim sızlıyor yüreğim kanıyor.

Kent estetiği, şehir plancılığı kitaplarda kalmış sadece.

Bir kente bu kadar kötülük nasıl yapılır? İnanılır gibi değil.

O sebeple seçilecek başkan şehrin estetiğini ve imarını, huzurunu betona kurban etmemeli.

Dolayısıyla yöneteceği ilçenin/ilin imar planlarını esas almalı.

Bir başkası…

Başkan adayı depreme bağlı olarak kentsel dönüşüm hakkında ne düşünüyor ve tür projeleri var?

Devam edelim.

Başkan adayı vizyon sahibi, karakterli olmalı. Yola çıkarken dürüst, temiz, mütevazı olan nice ismin, güç ve para ile sınandığında imtihanı nasıl kaybettiğine şahit olduk.

Çalışkan olmalı

Cesur olmalı

Çevreye duyarlı olmalı,

Halkın içinde olmalı

Kendisine emanet edilecek şehri ve o şehrin hazinesini namusu bilmeli.

Kendisine oy vermeyenlere de iyi davranmalı,

Parti rozeti takmamalı.

Vatandaşın yanında olduğunu hissettirmeli,

İş bitirici olmalı,

Kendi siyasi partisinin fikirleri dışındaki fikirlere de açık olmalı,

Üretken olmalı,

Becerikli olmalı,

Maddeleri çoğaltabiliriz.

Geldiğimiz noktada seçmenler genellikle bir önceki seçimde oy verdikleri partiye yeniden oy verme eğilimi göstermekle birlikte, bu desteklerinin sürekliliği bulunmamakta…

2019 yerel seçimlerinde İstanbul ve Ankara seçimleri buna en çarpıcı örnektir.

Gelişen teknoloji imkânlarıyla seçmen eğilimi daha çabuk değişebiliyor.

Yerel yönetimler, halka en yakın yönetim birimleri olma özelliğini taşıdığından başkan seçilecek kişide önem arz etmektedir.

Halkı temsil etmesi, yerel yönetim faaliyetlerinin yerel halkın taleplerine ve sorularına cevap vermesi, halkın yerel yönetim faaliyetlerine katılım kanallarının açık olması yerel demokrasinin varlığı açısından önemli olduğunun altını çizelim.

Neticede yerel seçimde yerel halk, seçim sürecinde kurduğu yüz yüze iletişim sonucunda olumlu bir izlenim edindiği, hizmet üretebileceğine inandığı adaylardan yana tercihini kullanmaktadır.

Bu noktada, adayın partisi, siyasi ve ideolojik görüşü ikinci plandadır.

Kimi seçtiğimiz önemli.

Emaneti ehline teslim etmek en doğru seçim bize göre…

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *