Ara
Gümüşhane
Kapalı
2°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7078 %0.01
50,2018 %0.06
5.909,06 % 0,12

DERSHANELER KAPANACAK MI?

YAYINLAMA:
İlköğretimde kapandı bile… Şu anda İlköğretimden dershaneye giden öğrenci sayısında ciddi düşüş var. Sınav sisteminde bir değişiklik olmazsa gelecek yıldan sonra orta okul 5.,6.,7.,8. sınıf öğrencilerinin dershane ye gitme oranı çok düşecek. Çünkü ihtiyaç kalmayacak. Bakanlığın yaptığı her dersten 20 soruluk sınav; ders kitabındaki etkinlikler, değerlendirme soruları ve müfredat içerisinden olacağı için çocuk için okul yeterli olacaktır.

Aslında ilköğretimde başka bir gerçek var: ortaokulu bitiren bütün öğrenciler bir liseye yerleşiyorlar. Daha önemlisi ise yalnızca bir kez okul tercihinde bulunabiliyorlar; ikinci üçüncü yıl tekrar bir tercih hakları olmadığından orta son sınıftaki performansları ile mutlaka bir liseye geçiyorlar. Başka bir şans verilmiyor. Böyle olunca da dershanesiz olabilir diyebiliyoruz. Ancak bu durum liseler için tam tersidir ve liselerde dershaneciliğin bitmesi çok zordur. Zorun da ötesinde imkansız gibi görünmektedir; çünkü:

-Liseyi bitiren 1 milyon öğrenciye karşılık yalnızca 400 bin 4 yıllık fakülte vardır; ve yalnızca 20 bin öğrenci revaçta olan tıp, eczacılık, hukuk, siyasal ve mühendisliklerin bazı bölümlerine girebiliyorlar. Herkes bu 20 bin içerisine girmek istiyor ve bunun için amansızca yarışıyor.

-Liseyi bitiren öğrencilerin defalarca sınava girme şansı vardır. İlk yıl istediği bölümü az farkla kaçıran bütün öğrenciler ikinci yıl tekrar şansını denemek istemektedirler.

-Üniversite sınavında kendini yormayan ve az puan alan öğrenciler dershanelere giderek bu farkı kapatacaklarına kendilerini çok inandırıyorlar.

-Dershanelerdeki okula benzemeyen sadece sınava odaklı yönetim anlayışı ve özgür ortamlar, okulun sıkıcılığına karşılık gençleri celp etmekte cazip görünmektedir.

-Dershanelerin bütün öğrencilere üniversite kazandırabileceğine yönelik çok yanlış bir kanı gençler arasında yaygındır.
 
Bütün bunların bir araya getirilmesi sonrasında açıkça görülmektedir ki; liseli öğrencilerin dershaneye gitmeden de başarılı olabileceklerine onları inandırmak zor görünmektedir. Mezun öğrenci kadar fakülte ve yüksekokul kontenjanı olursa ve sınava yalnızca bir kez girme hakkı tanınırsa ancak dershaneye ihtiyaç kalmaz ki bu sonuca yakın bir gelecekte ulaşmak zordur.

Kapatılan dershanelerin yerini özel ders veren öğretmenlerle doldurmak ihtiyacı ortaya çıkar ki bu  durum veliye daha pahalıya patlayacaktır. Özel ders saatini  en az 50 TL düşünürseniz aylık en az 1000 TL bir ücretle çocuk üniversiteye hazırlanabilir.
 
Bütün bu gerçekleri bilen bakanlık dershaneleri kapatılacağını açıklarken nasıl bir çözüm düşünüyor olabilir? Onlar bu gerçekleri bizim kadar bilmiyorlar mı?
 
Mutlaka bir bildikleri vardır. Çözüm düşünmeden böyle bir işe kalkacaklarını sanmıyorum. Öğrendiğim kadarı ile açık uçlu soru sistemi ile yalnızca kitapçık üzerine yazılacak cevapların okunacağı, test çözen değil, yorum yapan ve fikir üreten öğrencilerin sınav kazanacağı bir sistemi hayata geçirmek istiyorlar. Bu yolla dershaneye ihtiyaç kalır mı?  Asla kalmaz. Bu tür bir sınav test sınavı gibi ayrım kayırım yapılmadan okunup objektif bir sonuç alınabilir mi? İşte bütün mesele bu. Bu soruya cevap verirseniz dershane kapanır, yada kapanmaz diyebilirsiniz!

YOKSA..!
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *