Ara
Gümüşhane
Kapalı
2°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7059 %0.01
50,2236 %0.12
5.964,11 % 1,05
GÜMÜŞHANE VE GÜMÜŞHANELİ

GÜMÜŞHANE VE GÜMÜŞHANELİ

YAYINLAMA:
Dağların avucunda diye tarif edilen Gümüşhane; tarihi İpek Yolu kavşağında değişik birçok kültürlere ev sahipliği ve kervan şahitliği yapmış, tarihi Zigana yolunda kar ve çığ korkusu altında deve kervanlarına yol vermiş ve bağrından nice değerli şahsiyetler yetiştirmiş bir serhat şehridir.

Ve yine Gümüşhane; Vauk’tan doğarak şehri adeta orta yerden ikiye bölüp Karadeniz’e ulaşıveren Harşit Çayı’nın gözyaşları ile ıslanan bereketli bağlarında envaı çeşit meyvelerini tabladar halinde sunmuş, bülbüllerin ahenkli sesinin efsunkâr tılsımına kapılarak Ahmed Ziyaüddin Gümüşhanevi Hazretlerinin manevi iklimine müracaat etmiş bir erenler yatağıdır.

Bizler bir zamanlar atalarımızın gözlerini açtığı ve bir ömür sürdüğü bu topraklara büyük bir vefa borcu ile bağlı olmanın bahtiyarlığındayız. Öte yandan az da olsa bizler o ataların yetiştirdiği ancak bir zaman sonra vefasızlık gömleğini giyen evlatlarıyız.

Gidenler gitti evet. Kimi ardına bile bakmadı. Kimi bağlarını koparmadı. Kimi kimliği ile gurur duymaya devam ederken birçoğu da kimliğini, kişiliğini ve tüm bağlarını kopardı bu şehirden. O insanlar ki tozlu ve kıvrımlı yolların bağladığı bir dağ başı köyünde, bir orman eteğinde yahut bir ova kenarında viran bir taş evi veya toprak damlı kerpiç bir evin tandır kenarında gözlerini hayata açtığı o günleri maalesef unutuverdi.

Cızlavut lastikle koltuğunun altında koca bir tezek parçası ile adımladığı okul yolunu, babasının tırpan salladığı çayırları, kuzukulaklarını, yemlikleri, tandırdaki evelik dolmasını, katıklı gendime çorbasını, ayranı, lorlu goloku, gavurgayı siliverdi mazisinden. Tandırın kenarında yayık vuran analarımızın nasırlı ellerini, babalarımızın terli gömleğini, köy odalarında dinlediğimiz Battal Gazi Cenklerini ve Ağlar Baba’nın deyişlerini bir başka ele terk ediverdik.  

Ancak bunca yıldan sonra şöyle bir maziyi gözlerimizin önüne alıp hayallere dalarak Gümüşhane için biz neyiz, bizim için Gümüşhane ne ifade ediyor sorgulamaları yapma mecburiyetimiz vardır.

Öncelikle bu şehrin bizim üzerimizde emeği vardır. Bu şehrin her şeyden evvel ata yurdumuz, ciğerparemiz, ilk sevdamız ve son durağımız olduğunun şuur ve idrakinde olmalıyız.

Bu şehrin genlerimize şırınga ettiği adamlığı, dürüstlüğü, doğruluğu ve çalışkanlığın sembolü olan “Gümüşhaneli” kimliği ile bizlere her yerde kapıların ardına kadar açılacağının farkında olmalıyız.

Ahmet Ziyaüddin Gümüşhanevi gibi bir manevi şahsiyetin eteği yanında güzel bir ahlak, sağlam bir kişilik ve imanlı bir yaşantının adresi olmamız gerekiyor. Ki nereye giderseniz gidin onun hemşerisi olma gibi bir gurur ve mutluluğun hazzında olmalıyız.

Ve kısaca Gümüşhaneli olarak bizler;

Mahmut Oltan Sungurlu’nun kimliğinde bir siyasetçi, Gümüşhanevi gölgesinde bir ilim talebesi, Aydın Doğan ışığında bir girişimci, Ertuğrul Sağlam ayarında karakterli bir spor adamı, Fahri Akagün gibi dört dörtlük bir eğitim neferi, Hacı Kamil Akdik’in fırçasının izinde bir sanatkâr ve normal bir köylü veyahut işçi örneğinde ki gibi ekmeğinin peşinde helal lokma peşinde alın teri döken Mehmet Emmi ayarında adam gibi adam olma derdi ve kederinde olmalıyız.

Not: Öte yandan ver 250 TL sana köşe yazısı yazayım ve kitaba koyayım, Gümüşhaneli işadamlarına adres fihristi yapıp cüzdanı doldurayım diyenlerin Gümüşhane ve Gümüşhaneli kimliği ile alakası olamaz.
Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *