Ara
Gümüşhane
Kapalı
2°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7078 %0.01
50,2018 %0.06
5.909,06 % 0,12
İŞTE BAŞARININ ŞİFRELERİ

İŞTE BAŞARININ ŞİFRELERİ

YAYINLAMA:

Yeni bir eğitim öğretim yılına başlayacağız. Gelecek senenin planlaması şimdiden yapılmaya başlandı. Ancak bu planlamayı yapanlar ve uygulamaya koyanlar bir değil bana göre on adım önde.

Bursluluk, LGS, KPSS ve YKS’ye girecek adaylar nasıl başarılı olurlar( 27 yılın verdiği deneyimle)  bu konudaki görüşlerimizi paylaşacağız:

İlk önce karar verme süreci önemli bir nokta. Benim hedefim ne? Benim idealim ne?  Bu sorulara net bir cevap var mı? Bu önemli….

Planlama aşamasında hangi dersi ; ben ne zaman , hangi dersi nerede( kütüphane- kurs-ev-okul vs..) , ne kadar sürede çalışıp ara vereceğinin planlamasını yapmalı.

İstikrar çok önemli . Hangi gün , hangi saatte çalışacağınızı belirleyip, yılmadan,günü güne ertelemeden çalışılması gerekir. Adam akşam çalışırım,olmadı kalkar gece ya da sabah namazından sonra olmadı ,cumartesi veya pazar  adam günlerin ardı mı geldi hele başlarız!!!!!!!! Diyen birisi yenilgiyi şimdiden kabullenmiştir. Geçmiş olsun.

Beynin en dinç olduğu saatlerde ders dinlemek mi, tekrar yapmak mı veya soru çözmek mi size hangisi daha uygunsa onu yapmalısınız.

Tekrar ah tekrar. Belki de işin en püf noktası burası.  Bugünkü konuyu yarın, aynı konuyu bir hafta sonra ve bir ay sonra tekrar edersen kalıcı olur unutma. Konuları tekrar derken nakarat gibi sar sar dinlemekten ziyade konularla ilgili soruları değişik kaynaklardan çözersen alsana ders tekrarı……

Boş zamanlarda kitap okumak. Yorum yapmak. Oku- anla –anlat – sor –cevapla şeklinde bir metot belirlenirse çok faydalı olunacağı kısa bir süre sonra anlaşılacaktır.

Ah ulan cep telefonunu icat edenin demeyeceksin. Bıçağı icat edene, silahı icat edene  nasıl hakaret etmiyorsak telefonu icat edene demeyeceğiz. Sadece onu daha iyi, daha verimli, daha faydalı nasıl kullanırımın muhasebesini yapacaksın. Sosyal alemde boşuna gezmeyeceksin. Ders anlatanları takip edeceksin. Ya da tuşlu telefona,  mahalle baskısından korkmuyorsan, merhaba de…..Ki korkmamalısın. Eğer ucunda başarı varsa.

Sen birilerini değil öğle başarılı ol ki birileri seni takip etsin. Ne dersiniz…..

Yapamadığın  soruyu sor soruştur öğren. Pes etmek yok… Yaparak yaşayarak öğren. Sadece iki örnek vereceğim :

Bir havuz kaç metre küp su alır. Formülü ezberlediysen kısa kenar uzun kenar yüksekliği çarp. Hayır metreyi al havuza gir ölç. Havuz boş olsun lütfen.

İkinci örnek: ya tutturmuşlar bir pi sayısı . Yok 2pr. Yok 2prkare . Ya biride çıkıp demiyor ki bu pi ne. Cevap: 3,14 . Ya 3,14 nereden geliyor. Kimse bir şey demiyor. Al mezurayı sofranın kenarlarından ölç , sofranın ortasından ikiye böl alsana 3,14.  DENE DENE.(Dairenin çevresini çapına böl)

Unutma, ders çalışma imkanı olan değil, ders çalışma isteği olan öğrenci  başarılı olur.

Ayaklarını uzatarak ders şalışmış gibi yapan değil, kalemle not alarak çalışan başarır.

Sabah ilk iş telefona bakan değil, aklında çözemediği soruyu nasıl çözerim diye araştıran başarır.

Herkes giderken, sen başarmış olarak geri döneceksin.

Unutma ki başarının bedelini bir dönem ödemeyenler, başaramamanın bedelini bir ömür öderler.

Hayal etmek ,disiplinli çalışmak ve asla vazgeçmemek….

Hiçbir zafere çiçekli yollarla gidilmez…

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *