Ara
Gümüşhane
Kapalı
2°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7064 %0.01
50,1936 %0.06
5.956,91 % 0,93

ESKİMEZ DEĞERLER 2: DOSTLUK

YAYINLAMA:

Milli Eğitim Bakanlığı, okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise müfredatının düzeltilmesi işlemleri kapsamında, öğretim programlarının ana felsefesini içeren metni 2018 yılında güncelledi. Eğitim sisteminin, sadece akademik açıdan başarılı, belirlenmiş bazı bilgi, beceri ve davranışları kazandıran bir yapı olmadığı belirtilen metinde, "kök değerlere" vurgu yapılmaktadır. "Kök değerler" ise müfredatta "adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sevgi, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik" olarak belirlendi. 

Hz. Mevlana’nın şöyle güzel bir sözü vardır: Dost ise düşünme ver ömrünü gitsin. Dost değilse hiç bekletme yol ver gitsin. Evet, hakiki dost insan için sıkıntılı zamanlarında birer tesellici, güzel ahlâkta ve sabırda birer nümune-i imtisal, yardımlaşmada birer şefkatli kardeş,  ilim yerinde birer zeki muhatab, güzel seciyelerin görünmesinde birer âyine hükmüne geçebilir. Hakiki dost ile insanın maddî sıkıntıları hiçe inebilir ve insan dertlerine tam bir deva bulabilir. Okulun bireye kazandırdığı örtük kazanımlardan biri de dostluktur. İnsanlar okulların sağladığı sosyal ortam sayesinde kendilerine dost edinebilirler. Dostsuz insan ise direksiz kolonsuz ev gibi dayanıksız ve temelsizdir. Çocukların dostluk manasını yaşamaları ve dostluğa ihtiyaçlarını hissetmeleri son derece gerekli ve önemlidir. Çünkü dostluk kurmak, devam ettirmek, anlaşmak, uyuşmak, yeri geldiğinde fedakârlık göstermek,  vefalı olmak, paylaşmak, yardımlaşmak hep bu önemli değer sayesinde insanların tattığı duygu ve düşüncelerdir. Dostluğun kazandırdığı bu önemli değerleri görmezden gelmek veya dostluk ile bu değerleri kazanamamak ise sosyal açıdan sağlıklı nesillerin yetişmesine engeldir.

Bu noktada ailelere de önemli görevler düşmektedir. İnsanın kendi sosyal çevresinde samimi dostlar edinmesi ve insanlara samimi dost olması çocuklarımız için güzel bir örnek olacaktır. Zaten çocuklarımız Anadolu kültürüne uymayan, bizden olmayan yanlış fikirlere sürekli maruz kalmaktadırlar. Bu yanlış düşüncelere karşı ise yine medeniyetimizle –önce biz yaşayarak- onlara güzel rehberler olabiliriz. 

Bir Reçete: Ramazanın sıyamı, dünyada âhiret için ziraat ve ticaret etmeğe gelen nev'-i insanın kazancına baktığı cihetteki çok hikmetlerinden bir hikmeti şudur ki: Ramazan-ı Şerifte sevab-ı a'mal, bire bindir. Kur'an-ı Hakîm'in nass-ı hadîs ile herbir harfinin on sevabı var; on hasene sayılır, on meyve-i Cennet getirir. Ramazan-ı Şerifte herbir harfin, on değil bin ve Âyet-ül Kürsî gibi âyetlerin herbir harfi binler ve Ramazan-ı Şerifin Cum'alarında daha ziyadedir. Ve Leyle-i Kadir'de otuzbin hasene sayılır. Evet herbir harfi otuzbin bâki meyveler veren Kur'an-ı Hakîm, öyle bir nuranî şecere-i tûbâ hükmüne geçiyor ki; milyonlarla o bâki meyveleri, Ramazan-ı Şerif'te mü'minlere kazandırır. 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *