Ara
Gümüşhane
Kapalı
2°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
42,7088 %0.02
50,1923 %0.05
5.963,09 % 1,03
MARKA KENT OLMA ŞANSIMIZ VAR MI? ACABA

MARKA KENT OLMA ŞANSIMIZ VAR MI? ACABA

YAYINLAMA:

Marka olmak için çok çalışmak gerektiğini bilenler bilir, bilmeyenlerde yazdıklarımızı bir deyil birkaç kez okuyarak bilgi edinebilirler diyerek konumuzu özetlemeye çalışalım.

Herkes marka olmak ister ama bu o kadar da kolay değil. 

Bir kez ürün bazında kişi marka olmak istiyorsa , “ Müşteri benim ürünümü neden alsın?  Sorusunun cevabını vermesi lazım. Üstelik pazarlamanın bir felsefe olduğunu da bilmesi gerekir.  İlimizde şahıs bazında olmasa da GTSO’nun öncülüğünde Ürün olarak pestil-kömenin  marka olarak tescil edildiğini biliyoruz. Adı.”Gümüşhane dut pestil ve kömesi”. Tamam da gel gör ki Salı günleri kurulan halk pazarında bu ad altında “Ben Gümüşhane pestil ve kömesi” satıyorum diyerek hileli ve mağşuş ürünleri pazarlayanlara ne demeli. Bunlar için bir yaptırım uygulanması gerekmez mi? Denetim mekanizmaları bu konudaki görevlerini yapmaz ise o zaman Marka tescilinin de bir anlamı kalmaz.

Seçim Zamanları marka kent söylemleri.

Özellikle yerel seçimlerde başkan aday adayı olanların hemen hepsi “seçilirsem Gümüşhane’mizi marka kent yapacağım”, demelerini henüz unutmadık.  Aradan geçen çeyrek asra rağmen, alınmış bir mesafe de yok. Demem o ki? Kentimizin varlığı, ile övüneceğimiz ne bir aynalı çarşısı nede bir meydanı, kulesi, kalesi, yer altı çarşısı, açık ya da kapalı bir müzesi yok. .

Hatırlayalım.  Konu için harekete geçen Gümüşhane Üniversitesi geçtiğimiz yıl “Uluslararası Marka ve Marka kent” kongresi kapsamında bir açık oturum gerçekleştirmişti. Amaç marka ve marka kent kavramlarını birleştirerek kenti yönetenlere bir yol açmak ve önlerinde ışık olmaktı. Şimdi soralım? Kenti Marka yapma sorumluluğunu taşıyanlardan kaç kişi bu açık oturumu sonuna dek izledi. İki elin parmak sayısını geçmez. Onlarda açılışı müteakip işlerinin başına döndü. Sanki bu bir iş değilmiş gibi. 

Efendim. Marka kent olma yolunda dağlar filan değil “Süleymaniye mahallesini” turizme kazandırmak yeterli olur kanısındayım. Çünkü burası bir tarih ve açık hava müzesi olma özelliğini taşımaktadır. Bu konuda Aslen Gümüşhaneli olan hemşehrimiz Genne Reklam Ajansı Başkanı: Selim Tuncer beyefendi:

“Markalaşmak için, dünya kamuoyunun benimseyebileceği değerlere ihtiyaç var. Buda yetmez etkin yöneticilerinde katkısı mutlaka gerekir” dedi.

Unutmayalım. Marka Kent olma şansımız hala vardır. Yeter ki beş duyuya hitap edecek olan cazibeler bulunsun ve hizmete sunulsun derim.

Güven tazeleyen Başkan Çimen’e umutla duyurulur…

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *